Hareketli Kal! Spor Önerileri

Kısa Sürede Göbek Eritme | En Etkili Yöntemler

Göbek en hızlı ve kolay nasıl eritilir? Göbek yağlarını eritmek için en etkili hareketler nelerdir?

Pandeminin yoğun geçtiği ve evde hareketsiz kaldığımız zamanlardan sonra yaz ayları yaklaşıyor. Formda, sağlıklı ve fit bir vücut için hem yediğimiz yemeklere dikkat etmeli hem de zinde bir vücut için hareketli kalmaya önem vermeliyiz. Kent yaşamı içinde hızlı iş temposu, hareketsiz yaşam ve tükettiğimiz gıdalara her zaman dikkat etmek mümkün olmuyor. Bütün bu olumsuzluklar stres, yorgunluk gibi etmenlerle birleşince fazla kilolar vücudun belli bölgelerinde birikiyor. Özellikle göbek bölgesinde  Yeni başlayan ve zorlananlar için 30’ar saniyelik 3 bölüm ve ardından 15 saniye dinlenme şeklinde yapabilirsiniz. Ilerleyen zamanlarda vücudunuz alıştıkça ve sıkılık kazandıkça bu süreyi 1 dakikaya çıkarmalısınız. etkili büyük ve uzun vadeli olan birkaç egzersiz ile bu sorunların üstesinden gelmek ve sağlıklı bir vücuda kavuşmak mümkün. Göbek yağlarından kurtulmak için evde sadece birkaç dakika ayırarak yapabileceğiniz etkili egzersizler burada.

Bu hareketler için önemli olan istikrarlı bir şekilde egzersizlere devam etmektir. Günde yarım saatinizi ayırarak, spor salonuna ve ekipmana para vermeden fit bir vücuda kavuşmak için işte tavsiyeler…

Bu hareketleri haftada 2-3 defa, 15 tekrar ile 3 set halinde yapmalısınız. Setler arasında vereceğiniz molanın çok uzun olmamasına dikkat edin.

1. Esneme

Gelin vücudunuzu spora, egzersize ve harekete alıştırarak başlayalım! Kendi kendinize yapacağınız 10 dakikalık ısınma hareketlerinden sonra kolalrınızı, bacaklarınızı ve sırtınızı esnetmelisiniz. Özellikle bacalarınızı esnetmek için düz bir zemine oturup bacaklarınızı iki yana açın ve önce sol bacağınıza, sonra sağ bacağınıza kapanın. İki tarada doğru da 10 kez tekrar ettikten sonra bacaklarınızın kişini de yan yana uzatarak öne doğru uzanın ve kalabildiğiniz kadar uzun süre kalın. İlk başladığınız zamanlarda ayak parmak uçlarına dokunmakta zorlanıyor olabilirsiniz, ulaşabildiğiniz yere kadar uzanarak bir süre durmayı deneyin.

2. Mekik

Mekik hareketi, göbek eritmek için en çok bilinen ve tavsye edilen harekettir. Ancak gerek kolay göründüğü için gerekse önemsenmediği için yapmaktan kaçınılır. Fakat doğru bir mekik ile, eklemleri doğru konumlandırılmış şekilde özellikle üst göbek bölgenizdeki yağları hızlıca yakabilirsiniz. Doğru mekik çektiğinizi nasıl anlarsınız? Doğru bir konumlama ile yapılan mekik hareketi, özellikle yeni başlayanlar için, 10 mekikten sonra göbeğinizin üst bölgesinde yanma hissi uyandırmalıdır. Göbeğiniz yanmaya başladıysa harika! Hiç dinlenmeden diğer harekete geçelim. 

3. Kalça kaldırma / çakı hareketi

Mekikle üst karın kaslarınızı çalıştırdınız şimdi sıra alt karın kaslarında. Yine yere sırtüstü uzanın. Her iki elinizi de kalçalarınızın altına getirin ve bacaklarınızı, dizlerinizi kırmadan kaldırabildiğiniz kadar havaya kaldırın. Bu esnada; başınız, sırtınız ve kalçalarınız yerde sabit kalmalıdır.

4. Plank hareketi

Plank hareketi, sabit durarak karın kaslarınızı çalıştırmak için en ideal yöntemdir. Fotoğrafa bakarken kolay gibi görünse de etkili ve zor bir harekettir. Emekleme pozisyonuna gelin ve yavaşça ağırlığınızı dirseklerinize ve ayak uçlarınıza doğru vererek yatay konuma geçin. Bu konumda mümkün olan en uzun süreyle durmaya çalışın ve karın kaslarınızın yanmaya başladığını mutlaka hissedin. Bu sırada omurganızın düz olmasına dikkat edin. Ayrıca göbek kaslarınızı da sıkıyor olmanız gerekiyor. Yeni başlayan ve zorlananlar için 30’ar saniyelik 3 bölüm ve ardından 15 saniye dinlenme şeklinde yapabilirsiniz. Ilerleyen zamanlarda vücudunuz alıştıkça ve sıkılık kazandıkça bu süreyi 1 dakikaya çıkarmalısınız.

5. Dağ tırmanışı

Özellikle egzersiz yapmaya yeni başlayanlar için gerçekten dağa tırmanmak kadar zor gelebilen bir harekettir. Fakat dayanın ! Düzenli spor yapmaya devam ettiğinizde ilk zamanlarda olduğu kadar çok zorlanmayacağınız ve gözle görülür etkisini kısa sürede hissedeceğinz bir hareket. Hareketi doğru uygulamak için şınav pozisyonu alın ve sanki bir yere tırmanıyormuşsunuz gibi önce sağ bacağınızı ardından sol bacağınızı öne doğru çekip, arkaya götürün. Bu esnada da karın kaslarınız sıkılı olmalıdır.

6. Bisiklet hareketi

Dizlerinizi kırarak sırtüstü uzanın ve ellerinizi başınızın arkasında birleştirin. Bacaklarınızı havaya kaldırarak hayali bir bisiklet sürüyor gibi pedal çevirme hareketi uygulayın.

İşte bitti! Günlük olarak tüm bu hareketleri 2-3 tekrar ile setler halinde yaparak 2021 yazına fit girmeniz mümkün. Bu hareket ve egzersizlerin yanında sağlıklı beslenmek, doğru godaları almanın da önemli olduğunu unutmamak gerekir.

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir