Genel

Arjinin (L-Arginine) Hangi Besinlerde Bulunur?

Arjinin, vücut geliştirmek isteyenlerin kullandığı en temel takviyelerden biri. Vücut geliştirmek isteyenlerin yanısıra kan dolaşımını artırmak isteyenler, sporda performansı ve verimi arttırmak isteyenler de sık sık arjinin kullanıyor. Peki genelde sporcular tarafından supplement olarak alınan l-arginine, besinlerden elde edilebilir mi?

Arjinin Nedir ve Ne İşe Yarar?

Arjinin metabolizmada birçok farklı işlevde kullanılan ve besinlerle alınabilen önemli bir amino asittir. Arjinin faydaları genel olarak şunlardır:

  • Damar genişleten, arterleri rahatlatan ve kan akışını artıran nitrik oksit oluşturur.
  • Yaralanmaları iyileştirmeye yardımcı olur.
  • Atıkların giderilmesinde böbreklere yardımcı olur.
  • Bağışıklık sistemi işlevini artırır.

Arjinin Hangi Besinlerde Bulunur?

  1. Hindi

En yüksek arjinin oranı hindi göğsünde bulunmaktadır. Bir porsiyon pişmiş hindi göğsünde 16 gram arjinin bulunmaktadır.

2. Hindi

Tavuk, özellikle sporcular için proteinin en popüler ve sağlıklı yoldur. Ayrıca, en zengin arjinin kaynaklarından biridir. Bir porsiyon tavuk göğsünde günlük laınması gereken protein ve arjininin %70’i bulunur. Bu miktar ise yaklaşık 9 gram olarak belirlenmiştir.

3. Kabak çekirdeği

Bir fincan kabak çekirdeği ortalama 7 gram arjinin içerir. Kabak çekirdeği ayrıca demir ve çinko mineralleri bakımından da zengin bir kaynaktır.

4. Soya fasulyesi

Bir fincan kavrulmuş soya fasulyesi ortalama 4,6 gram arjinin içerir.

5. Fıstık

Bir bardak fıstık yaklaşık 4,6 gram arjinin içerir. Ayrıca fıstık Vitamin B3, E vitamini, folat ve niasin bakımından da zengin bir kaynaktır.

6. Spirulina

Spirulina, denizde yetişen mavi-yeşil alglerden biridir. Genellikle toz olarak bulunur ve özellikle smoothie’lere ekstra besin değeri katmak için kullanılır. Bir fincan spirulina, yüksek miktarda kalsiyum, demir, potasyum ve niasin ile birlikte 4,6 gram arjinin içerir.

7. Süt

Tüm süt ürünleri protein kayağı olduğu için aynı zamanda arjinin de içerir. Bir bardak sütte ortalama 0,2 gram arjinine bulunur.

8. Nohut

Özellikle et yemeyenler için harika bir protein ve lif kaynağıdır. Bir fincan pişmiş nohut 1,3 gram arjinin, 14,5 gram protein ve 12,5 gram diyet lifi içerir.

9. Mercimek

1 fincan mercimek, günlük diyet lifi gereksiniminin yüzde 63’ünü karşılar. Bir fincan mercimek ortalama 1,3 gr arginine içerir.

Bunlar dışında, Arjinin kullanımı, gıda takviyesi yoluyla da sağlanabilmektedir. Böylece, alınması gereken miktar diyet listesine eklenip günlük önerilen dozlarda alınabilmektedir.

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir