Genel

Uyku Sırasında En Sık Yapılan 5 Hata

İyi uykunun yaşam kalitemiz için önemli olduğunun hepimiz farkındayız. Peki hangi alışkanlıklarının uyku bozukluğu yaptığını biliyor musun?

Gün içinde yaptığımız işler değiştiği ve çeşitlendiği ölçüde uyku düzenlerimiz de ister istemez bu durumdan etkilendi. Birçok araştırma, az uyumanın hem psikolojimiz hem de sağlığımız üzerinde olumsuz etkileri olduğunu gösteriyor. Muhtemelen daha önce kaliteli uyku uyumanın yöntemleri hakkında “Yatmadan telefonunu uzağa koy” gibi tavsiyeler duydun. Peki ya farkında olmadan yaptığın başka hatalar varsa? Kalitesiz bir uykuya yol açan ve muhtemelen senin de yaptığın 5 temel hata işte şöyle…

#1 Çok sıcak bir ortamda uyumamalısın

Son yıllarda yapılan araştırmalara göre ideal ve sağlıklı bir uyku için oda sıcaklığı 15-20 derece olmalı. Hatta tam 19 derece sıcaklığa ayarlanmış bir odada uyumak metabolik rahatsızlıkları ve diyabeti engellemeye de yardımcı oluyor.

#2 Uyurken kullanacağın yastık çok eski olmamalı

Bu aslında pek dikkat edilmeyen bir konu. Çoğu insan yastığını en son ne zaman değiştirdiğini hatırlamaz. Sen de öyleyse artık yenilemenin zamanı gelmiş olabilir. Araştırmalara göre yastığı her iki yılda bir yenilemek gerekiyor. Yastığını test etmek için onu tam ortadan ikiye katlamayı dene. Eğer katladığın şekilde kalıyor ve geri açılmıyorsa yeni bir yastık edinmen iyi olur. Ayrıca yastıklarda biriken ölü deri ve toz da alerjini tetikleyebilir.

#3 Uykuya hazırlık yapmalısın

Uyumadan önce yatağa girmiş ve laptop ile uğraşmışsan, telefon elinde bir süre internette sörf yaptıysan mükemmel bir uyku bekleme. Uyumak için yatağa girmeden 5 dakika önce kendine zaman ayır. Mesela derin derin nefes alıp verebilir, hafifçe vücudunu esnetebilir, kitap okuyabilir veya rahatlatıcı müzikler dinleyebilirsin.

#4 Çok fazla tatlı tüketmemelisin

Yatmadan önce çok şekerli veya kalorili gıdalar tükettiğinde kan şekerin yükselir ve uyuduğun anda da hemen düşer. Bu durum senin uykunu bölüp gece yarısı uyanmana neden olabilir. Ayrıca çikolatada bulunan kafein gece uyanık kalmana neden olur. Bu sebeple akşam belli bir saatten sonra tatlı yemeye veda etmen gerekebilir.

#5 Sakın saate bakma!

Alarmla uyanan biriysen ve yatağa girdikten sonra alarmını kurduğuna eminsen, o andan itibaren saate bakmayı bıraksan iyi olur. Saatin ilerleyişini izlersen, her geçen dakikada uyuyacak kaç saatin kaldığını hesaplayan beynin rahatlayamaz. Bu da uykuya dalamamana sebep olabilir. Son olarak eğer gece uyanırsan saate bakmamaya çalış. Bunun yerine nefes alıp verişine odaklanarak beynini rahatlatıp tekrar uykuya dalmayı deneyebilirsin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir