Bağışıklık Sistemi

Bağırsak Sağlığı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Yorgunluk ve bitkinlik, vücut enerjisinin yetmemesi, depresyon gibi rahatsızlıkların kökeninde serotonin azlığı yatıyor. İnsana mutluluk veren seretonin üretimin büyük bir kısmı ise bağırsaklarda gerçekleşiyor.

Serotonini Artırmanın Yolları

Serotonini artırmak amacıyla yoğurt, kefir, şalgam, ev yapımı turşu gibi besinlerin tüketilmesi gerekiyor. B ailesinde bütün vitaminler iyi hissetmenize yardımcı olur ve vücudunuzu sağlıklı tutmanızda önemli role sahiptir. B12 ve B6. hatta B vitamini ilavesinin ilerleyen yaşlarda meydana gelen depresyonu tedavi ettiğine dair kanıtlar da mevcuttur.

Güneş ışığı beyninizin serotonin üretimine geçmesini hızlandırır. Bulutlu havalar dahil az bile olsa güneş ışığına maruz kalmak bu hormonun salgılanmasını sağlar. Ayrıca beslenmenize eklemek için, koyu yeşil yapraklı sebzeler, balık, muz ve fasulye gibi yiyeceklere yönelmeniz serotonin hormonun salgılanmasını hızlandıracaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir